Elemi programozás: igen egyszerű programozási feladatok. Céljuk, hogy hozzászokjunk, begyakoroljuk a programozási alapokat, úgy mint: ablak külső megjelenésének kialakítását néhány gyakran használt komponens segítségével, változók deklarálását(bevezetését), utasítások kiadását, valamint a programozásban alapvetően használt szerkezetek (elágazások, tömbök, ciklusok) használatát.
Részegységei:

  1. Kifejezések (függvények) kiértékelése
  2. Ciklusok
  3. Elágazások
  4. Szövegek
  5. Tömbök
Forrás:
  1. Programozási feladatok I-II Kossuth Kiadó 1997, ISBN szám: 963 09 3976 2, összeállította: Zsakó László
  2. Angster Erzsébet: Programozás tankönyv I-II 1996-97, ISBN szám: 963 450 955
  3. Angster Erzsébet és Kertész László: Turbo Pascal feladatgyűjtemény I-II, ISBN szám: 963 400 535 70

Jelmagyarázat a feladat száma mellett:
  • *--> könnyű
  • **--> közepes
  • ***--> nehéz

1. Kifejezések (függvények) kiértékelése
Az itt található néhány rövid program elkészítésének célja: számok és szövegek megjelenítése, értékadás a programon belül, mindezek néhány soros program segítségével.

  1. * Készíts egy olyan egyszerű alkalmazást, amelyben ha rákattintasz az ablakon lévő gombra, akkor kiírja a klasszikus üzenetet: "Helló világ!" Az ablak rendelkezzen egy egyszerű menüvel (Kilépés), melyre klikkelve a program befejeződik.
    Amire az alapformon (TForm komponens) kívül szükséged lesz:
    • egy címkére: TLabel komponens
    • egy gombra: TButton komponens
    • egy menüre: TMainMenu komponens
    A megoldásnál alakítsd ki az alábbi képernyőképet:


  2. * Készíts egy olyan alkalmazást, amely három beviteli mezőbe írt szöveget összefűzve, de szóközökkel elválasztva megjeleníti egy ablakban. Legyen lehetőség a bevitt adatok törlésére, illetve a program rendelkezzen kilépési lehetőséggel is. A kiírás helyére a felhasználó ne tudjon írni!

    A megoldásnál alakítsd ki az alábbi képernyőképet:

    A futtatható alkalmazást kipróbálásra innen tudod letölteni!


  3. * Készíts egy olyan egyablakos alkalmazást, amelyben egy beviteli mezőbe írt szám értékét összeadja egy másik beviteli mezőbe írt szám értékével.
    Amire az alapformon (TForm komponens) szükséged lesz:
    • 5 db címkére: TLabel komponens
    • 2 db beviteli mezőre: TEdit komponens
    • egy gombra: TButton komponens
    • egy menüre: TMainMenu komponens
    A megoldásnál alakítsd ki az alábbi képernyőképet:


  4. ** Készíts egyszerű számológépet, amely két szám bevitele után a döntésünknek megfelelően összeadja, kivonja, összeszorozza, illetve elosztja a két értéket!
    Tudjuk a bevitt értékeket törölni, továbbá tedd lehetővé a programból való kilépést is. Segítségül a képernyőkép:


  5. ** Készíts alkalmazást, amely két szöveges mezőbe található értéket egy gombra történő kattintás után felcserél.
    Ebben a feladatban saját magadnak kell kialakítani a képernyőképet.


  6. * Írasd ki három természetes szám számtani közepét.
    Ebben a feladatban is saját magadnak kell kialakítani a képernyőképet.


PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com