Elemi programozás: igen egyszerű programozási feladatok. Céljuk, hogy hozzászokjunk,
begyakoroljuk a programozási alapokat, úgy mint: ablak külső megjelenésének kialakítását néhány gyakran használt komponens segítségével, változók deklarálását(bevezetését),
utasítások kiadását, valamint a programozásban alapvetően használt szerkezetek (elágazások, tömbök, ciklusok) használatát.
Részegységei:
- Kifejezések (függvények) kiértékelése
- Ciklusok
- Elágazások
- Szövegek
- Tömbök
- Programozási feladatok I-II Kossuth Kiadó 1997, ISBN szám: 963 09 3976 2, összeállította: Zsakó László
- Angster Erzsébet: Programozás tankönyv I-II 1996-97, ISBN szám: 963 450 955
- Angster Erzsébet és Kertész László: Turbo Pascal feladatgyűjtemény I-II, ISBN szám: 963 400 535 70
Jelmagyarázat a feladat száma mellett:
- *--> könnyű
- **--> közepes
- ***--> nehéz
1. Kifejezések (függvények) kiértékelése
Az itt található néhány rövid program elkészítésének célja: számok és szövegek megjelenítése, értékadás a programon belül, mindezek néhány soros program segítségével.
- *
Készíts egy olyan egyszerű alkalmazást, amelyben ha rákattintasz az ablakon lévő gombra, akkor kiírja a klasszikus üzenetet: "Helló világ!"
Az ablak rendelkezzen egy egyszerű menüvel (Kilépés), melyre klikkelve a program befejeződik.
Amire az alapformon (TForm komponens) kívül szükséged lesz:- egy címkére: TLabel komponens
- egy gombra: TButton komponens
- egy menüre: TMainMenu komponens
A megoldásnál alakítsd ki az alábbi képernyőképet:
A futtatható alkalmazást kipróbálásra innen tudod letölteni!
Amire az alapformon (TForm komponens) szükséged lesz:
- 5 db címkére: TLabel komponens
- 2 db beviteli mezőre: TEdit komponens
- egy gombra: TButton komponens
- egy menüre: TMainMenu komponens
Tudjuk a bevitt értékeket törölni, továbbá tedd lehetővé a programból való kilépést is. Segítségül a képernyőkép:
Ebben a feladatban saját magadnak kell kialakítani a képernyőképet.
Ebben a feladatban is saját magadnak kell kialakítani a képernyőképet.