A tanári minta atw.hu-s oldal eléréséhez kattints ide

Az alábbi táblázat tartalmazza az atw.hu-n lefoglalt saját tárhely elérhetőségét és a témazáró házi feladatét is

NévWeboldal elérhetőségeTémazáró házi feladatStátusz
Tanári oldalhttp://esef-13b.atw.hu
Csizmadia Nikoletthttp://csnikkolett.atw.hu/http://www.nkltt14.nhely.hu/nincs leadva
Farkas Noémihttp://farkasnoemi1206.atw.hu/http://farkasnoemi1206.nhely.hu/nincs leadva
Plótár Borihttp://bori-13b.atw.huhttp://plotarbori13b.nhely.hu/ nincs leadva
Határidőfebruár 20. 240006.07. 2400


Weboldal készítése Composer (SeaMonkey) alkalmazás segítségével

Két általános tanács a weboldal fejlesztésének menetéhez:

  1. Minden alkalommal, amikor nekiülsz a saját állományod fejlesztéséhez, a legelső teendőd a BÖNGÉSZÉSI ELŐZMÉNYEK TÖRLÉSE legyen!

  2. A fejlesztés "négylépéses"(ajánlott!) menete:
    • Egy picit változtatsz az oldalon a fejlesztői alkalmazásban (SeaMonkey - Composer),
    • elmented a változást,
    • a változtatást feltöltöd a külső tárhelyre,
    • leellenőrzöd, hogy a változás működik-e, tehát azt látod, amit szerettél volna elérni a változtatással!

  1. feladat - főoldal létrehozása (index.html)
  2. Hozd létre a minta a feladatsor és a képek segítségével a kezdő index.html oldaladat és a már tanult módon töltsd fel a lefoglalt ingyen tárhelyedre!
    alaptáblázat cellák egyesítése menüszerkezet
    Minta:


  3. feladat - Általános szövegszerkesztési funkciók, táblázat létrehozása, kép beillesztése, stb... ("altalanos-beallitasok.html")
  4. Hozzuk létre az "Általános beállítások" menüpontot. Az alábbi állományokra lesz szükséged: A fenti állományok segítségével hozd létre az oldalt úgy, hogy ha a menüpontra kattint a felhasználó, akkor a minta oldali oldal jelenjen meg.

  5. feladat - impresszum oldal létrehozása (impresszum.html)
  6. Ebben a részben folytatjuk az index oldalunk fejlesztését. Egy kereskedelmi website kötelező eleme az impresszum oldal. Erről bővebben az o100.hu oldal, webfejlesztés menüpontja alatt olvashatsz!
    Feladatod a következő:

  7. feladat - Űrlap [form] készítése - (urlap.html)
  8. Egy vendéglátással foglalkozó website lényeges eleme lehet egy "vendégelégedettségi kérdőív", amely negatív és pozitív visszajelzést adhat a szolgáltatás minőségéről. Ebben a részben tehát készíteni fogunk egy ilyen űrlapot (form-ot), amely különféle beviteli mezőket és gombot tartalmaz majd.
    Az űrlap elkészítése lesz a feladatunk. Az adatok kiértékelése és tárolása viszont már "vastagon" a számítógépes programozás témakörébe tartozik, ebből következően átlépünk rajta.
    Az űrlap elkészítéséhez szükséges állományok:

  9. feladat - képgaléria létrehozása ("kepgaleria.html" oldal)
  10. Ebben a feladatrészben egy képgaléria kialakítása lesz a cél.
    Minden vendéglátással foglalkozó oldalnak szüksége lenne egy ilyen típusú aloldalra.
    Többféleképpen lehet létrehozni ilyen galériát. Mi most egy egyszerű galériát fogunk a tanári mintaoldal alapján elkészíteni.
    Lássuk tehát a medvét!
    Kövesd a lépéseket!

    • Mindenek előtt készítes az atw.hu tárhelyeden egy "galeria" nevű könyvtárat. A célunk az lesz, hogy a letöltött és a későbbiek során átalakított képeket ebbe a könyvtárban tároljuk, így elérjük, hogy a tárhelyünkön lévő állományok rendezettek(!) lesznek.

    • Következő lépésként töltsd le az alábbi képeket!
    • A képgaléria készítésekor jobban járunk, ha az általunk megjelenített képek szélessége és magassága ugyanakkora. Kicsi a valószínűsége annak, hogy ilyen képeket töltünk le az internetről – természetesen más az, ha magunk készítjük, mert akkor ezt be tudjuk állítani! -, ezért nyisd meg a GIMP alkalmazásban az összes képet, és mindegyik kép szélességét 550 pt-ra

    • Alakítsuk ki az oldal szerkezetét! Az index.html oldalhoz hasonlóan készítünk egy táblázatot, amely 2 oszlopból és 5 sorból fog állni. A második oszlop celláít egyesítjük.
      Az egyesített cellában alakítjuk ki a belső <iframe></iframe>-t, amit majd főképernyőként használunk.
      A megjelenéséhez szükséges iframe name tulajdonsága legyen "galeria-kepernyo"


    • Annak érdekében, hogy a létrehozott belső keret szegélyvonala ne látszódjon, módosítsuk a belső keret tulajdonságát a következők szerint: <iframe style="border:0px">

    • Végül, de nem utolsó sorban hívjuk be a bal oldali cellákba a képeket úgy, hogy a képmagasságot egyöntetűen 100pt-ra határozzuk meg, majd alakítsuk ki az ugrópontokat az iframbe alakítsuk ki az ugrópontokat.


  11. feladat. - Témazáró beadandó házi feladat: - saját szálláshely weboldalának elkészítése
  12. Feltételezzük a következőket: időben ugrunk néhány évet előre, szeretnéd elindítani a saját vállalkozásod, ami egy önálló, saját étteremmel rendelkező 25 fő befogadására alkalmas szálláshely. (Ezek - természetesen - a kötelező elemek. A többi részt a fantáziádra bízom! Ha jobb jegyet szeretnél, akkor... 🙂 🙂 🙂 )
    A vállalkozásod az ország tetszőleges pontján nyithatod.
    Ehhez elengedhetetlenül szükséged lesz egy weboldalra. Az órán tanultak és az alábbiak alapján hozd létre a website-ot:
    Szempontok:
    • Foglalj az atw.hu-n egy másik domain nevet és tárolóhelyet. A domain névben legyen benne a "-tz" rövidítés!
      Teremtsd meg az FTP kapcsolatot. A témazáród minden állományát erre a tárolóhelyre töltsd fel. Az URL-t a megadott határidőre hivatalos email formájában küldd el az esef@kvszk.hu címre.

    • Az oldal szerkezetét táblázat segítségével alakítsd ki. A táblázat méretét alakítsd az indulóképhez.

    • Az index oldal felső részén használj saját magad által szerkesztett képet. Amíg nem készül el, használd az alapképet, amit innen tölthetsz le
    • A honlapról letöltött kép főbb tulajdonságai: szélessége 947 pt, míg a magassága 252 pt
      Ez tehát csak egy ideiglenesen felhasználható kép! A végleges állományt saját magadnak kell elkészítened a tanultak alapján, GIMP segítségével!
    • A menüszerkezet a bal vagy a jobb oldalon kerüljön kialakításra

    • A menüpontokat úgy alakítsd, hogy a felhasználó minden oldalról vissza tudjon ugorni a főoldalra, ill. az aloldalakra.

    • A főoldalon szöveggel és képpel ellátva mutasd be a szálláshelyedet

    • A honlapnak legyen olyan része, amely
      1. külön az éttermet mutatja be,
      2. és rendelkezzen egy olyan aloldallal, amely külön a szálláshely egy szobáját mutatja be.
      Ezek az elemek tartalmazzanak képe(ket), illetve valamilyen felsorolást

    • Alakíts ki képgalériát!

    • A website főoldala rendelkezzen "Kapcsolat"-i résszel, illetve egy "Szobafoglalás"-i menüponttal is. A foglalási űrlap kötelező elemei:
      • vendég neve
      • email címe
      • telefonszáma
      • érkezés- és távozás időpontja
      • végül tartalmazzon egy olyan szöveges részt, ahol a vendég az egyéb észrevételeit megteheti.
    • Mindenképpen helyezd el a kereskedelmi weboldalakhoz tartozó kötelező elemeket, aloldalakat!



Oktatas100.hu - videó állományok
Indításhoz kattints a címre!
 CímRövid ismertető
Domain név- és tárhely foglalása. FTP kapcsolat létrehozása.Az atw.hu szolgáltatónál lefoglalunk egy ingyenes domain nevet és a hozzátartozó tárolóhelyet. Ezután a Total Commander alkalmazás segítségével megteremtjük a fájl átviteli kapcsolatot - FTP kapcsolatot
Visual Studio Code telepítéseHTML oldalak szerkesztésénél használjuk a Visual Studio Code nevű alkalmazást. Ennek telepítése, beállítása és néhány kiegészítő modul telepítése.
HTML oldal alapvető szerkezeti egysége. Karakter- és bekezdésformázásWeboldal alapvető szerkezeti elemei. Egy alap html oldal létrehozása. Néhány karakter- és bekezdésformázási címke használata. Tulajdonságok dekralása html kódban.

A két tantárgy (IKT a vendglátásban és az IKT a turizmusban) alapvető célja a vizsgára történő felkészítés, illetve a saját portfólió elkészítése.

A tanév első felében kerül sor az IKT a vendéglátásban tantárgy oktatására, míg a második félévben az IKT a turizmusban egység.

Az IKT a vendéglátásban tantárgy keretében elvégzendő feladatok:

  • egy tetszőleges rendezvény bemutatása dokumentumszerkesztő segítségével a szövegszerkesztés szabályainak megfelelően
  • az előzőekben említett rendezvény prezentációs bemutatójának elkészítése, a prezentációszerkesztésben tanultak alapján (videó állomány, aláfestő zene, animáció- és áttűnés)

Az IKT a turizmusban tantárgyon belül elvégzendő feladatok:

  • videoszerkesztés (felvétel, vágás, szöveggel történő feliratozás, aláfestő zene)
  • szakmai önéletrajz elkészítése
  • önálló projectfeladat megoldása

Ágazati alapvizsga követelmények - vendéglátás és turisztika
Portfólió készítése
A tanuló az iskola székhelye szerinti régióban megtalálható, a tanuló által választott
  • turisztikai attrakciót, és
  • ahhoz kapcsolódó szálláshelyet és annak szolgáltatásait
  • mutatja be.
    Az elkészített dokumentum formai követelményei:
    • fedőlap (téma megnevezése, készítő megnevezése, dátum)
    • továbbá 2-5 oldalas A4-es méretű dokumentum, amelyben a
      • karaktertípus: Times New Roman vagy Arial
      • karakter mérete: 12 pt
      • bekezdések sorkizártak
      • tartalma tagolt és kiemeléseket tartalmaz
      • a képek és a forrásmegjelölés kizárólag a mellékletben szerepeltethető, a minimum terjedelmen felül!
      • a dokumentumot .docx és .pdf formátumban kell elmenteni. A .pdf formátumot a vizsgáztató tanárnak kell határidőre megküldeni.
    A vizsgázó a vizsga keretében szóban és prezentáció formátumban mutatja be portfólióját.
    A prezentáció max. 6-8 diakép összesen, amelyből az
    • az első dia Címdia típusú, amely a dokumentum címét, a dátumot, a készítő nevét és osztályát tartalmazza
    • míg az utolsó dián megköszöni a figyelmet.
    FONTOS TUDNIVALÓ!
    • Néhány mondatban be kell mutatni a Balaton régiót, kiemelve a régió adottságait. (Társadalmi, gazdasági, természeti, kulturális- és gasztronómiai adottságokat)
    • A turisztikai attrakciót és a szálláshelyet átfogóan, lényegre törően kell bemutatni.
    • A fotókat a Word dokumentum végén kell szerepeltetni mindkét témánál.
    • A szálláshely bemutatásánál az árakat NE részletezzük! Helyezzünk nagy hangsúlyt a szolgáltatásokra!
    Minták
    • Fedőlap (borító): itt
    • Portfólió, szöveges dokumentum: itt


    Prezentációkészítés

    Kapcsolódó videó állományok folyamtosan bővülnek a Prezentációkészítés oldalon!

    Feladatok a technikai kivitelezéssel kapcsolatban
    1. feladat: Véleményed szerint melyik színpár alkalmas egy adott bemutatónál? Próbáld ki őket egy dián!
      • Szövegszín: rgb(255,255,255)
      • Háttérszín: rgb(0,0,0)
      • Szövegszín: rgb(0,0,0)
      • Háttérszín: rgb(255,255,255)
      • Szövegszín: rgb(238,170,96)
      • Háttérszín: rgb(223,128,23)
      • Szövegszín: rgb(11,0,238)
      • Háttérszín: rgb(108,101,255)
    2. feladat: Keress két olyan színpárt, amelyik szerinted megfelelő szövegszín-háttérszín használatára! Próbáld ki őket egy dián!
      Jegyezd meg az rgb kódot!

    3. feladat: Az alábbi karaktertípusok közül véleményed szerint melyik alkalmas bemutatókészítés céljából? Próbáld ki őket egy helyőrzőben!
      • Algerian
      • Times New Roman
      • Agency FB
      • Comic Sans MS
      • Curlz MT
      • Calibri
      • Arial
      • Brush Script MT
      • Bahnschrift Condensed
    4. feladat:
      az általános szabályok szerint, maximum 4 dia segítségével (animáció és áttűnés nélkül!) készíts diabemutatót, amely a Duster személygépkocsit mutatja be az alábbi feltételek figyelembe vételével:
    5. Amit lehet, a Diaminta nézetbe állíts be!
      • A diák háttérszíne egységesen kétszínű színátmenetet tartalmazzon.
        1.szín: rgb(204,204,255)
        2.szín: rgb(153,153,255)
      • Címek betűszínei: rgb(51,51,153)
      • Címek betűtípusa és mérete: Arial Black, 36pt
      • A diák sorszáma kerüljön a jobb felső sarokba, fehér színnel
      • A jobb alsó sarokba helyezz el egy grafikát céglogóként
      • Az első három felsorolási szint legyen piros színű
    Feladatok animációval- és áttűnéssel kapcsolatban

    Animáció

    Definíció: animáció egy adott diakockán történő objektumok mozgását határozza meg.

    1. feladat:
      • feladat leírása: itt
      • 'rózsa' képe: itt
      • 'poszméh' képe:itt
      • megoldott: itt
    2. feladat:
    3. Az alábbi animáció a 'Hotel' felirat animációban készült megjelenítését tartalmazza! A dia az alábbi tulajdonságokkal rendelkezik:
      A megjelenítéshez töltsd le az elkészült animációt majd indítsd el! A futó alkalmazásból az ESC gomb segítségével tudsz kilépni!
      • Az elkészült animáció: itt
      • A dia elrendezés szerint: üres dia
      • A dia háttere kétszínű, színátmenetes: kékből-fehérbe
      • A 'H' karakter három téglalap alakzatból tevődik össze a minta szerinti animációval ellátva. Az animáció a bal alsó sarokban lévő kör alakú piros gombra kattintva indul.
      • Az 'otel' karaktersor karakterenként (betűnként) jelenjen meg.
    4. feladat:
    5. A feladat megoldásához nyiss meg egy üres, fehér színű diát!
      A megjelenítéshez töltsd le az elkészült animációt majd indítsd el! A futó alkalmazásból az ESC gomb segítségével tudsz kilépni!
      • Szúrj be egy 2 cm átmérőjű, piros színű kört a dia bal alsó sarkába
      • kattintásra induljon el egy animáció, amely íves röppályán a kört átviszi a dia jobb sarkába úgy, hogy közben érinti a dia felső részét is
      • legyen az animáció hossza 5 sec
      • Az elkészült animáció: itt
    6. feladat:
    7. Ebben a feladatban két kört kell animációval ellátnod! A feladat megoldásához nyiss meg egy üres, fehér színű diát!
      A megjelenítéshez töltsd le az elkészült animációt majd indítsd el! A futó alkalmazásból az ESC gomb segítségével tudsz kilépni!
      • hasonlóan az előző feladathoz, szúrj be egy 2 cm átmérőjű, piros színű kört a dia bal alsó sarkába.
      • helyezz el a dia közepén egy kék színű, 2 cm átmérőjű kört a dia közepére
      • ezután, kattintásra, egyenes vonalban induljon el a piros színű kör, menjen neki a kék színűnek („koccanjon”)
      • a kék színű kör, a koccanás után egyenes vonalban induljon el a dia jobb felső sarka felé és érkezzen meg 3 sec alatt.
      • Az elkészült animáció: itt
    8. feladat:
    9. Ebben a feladatban már három golyót kell animációval ellátnod – nagyon hasonlít egy biliárd asztali mozgáshoz! A feladat megoldásához nyiss meg egy üres, fehér színű diát!
      A megjelenítéshez töltsd le az elkészült animációt majd indítsd el! A futó alkalmazásból az ESC gomb segítségével tudsz kilépni!
      • a dia aljára (középre), helyezz el kék színű, 2 cm átmrőjű kört
      • a dia közepére pedig tegyél le két „biliárd golyót”: 2 cm átmérájű sárga és piros golyókat úgy, hogy érintkezzenek egymással.
      • kattintásra indítsd el a kék színű golyót. 2 mp alatt, egyenes vonalban érintse meg a középen elhelyezett két golyót
      • Ezután a bal oldali golyó, 3 mp alatt érjen el a dia tetejéig, míg a jobb oldali golyó 2,5 sec alatt álljon meg valahol a dia jobb oldali, felső harmadában
      • Az elkészült animáció: itt
    10. feladat:
    11. A diára szúrj be egy 2 cm átmérőjű, piros színű kört a dia bal alsó sarkába és rajzolj egy 6 cm hosszú, fél cm széles „falat” a dia közepére. A feladat megoldásához nyiss meg egy üres, fehér színű diát!
      A megjelenítéshez töltsd le az elkészült animációt majd indítsd el! A futó alkalmazásból az ESC gomb segítségével tudsz kilépni!
      • kattintásra induljon el egy animáció, amely egyenes vonalú pályán viszi a „golyót” a falhoz, 3 sec alatt
      • a biliárdhoz hasonlóan, a falról pattanjon vissza a golyó és érkezzen a dia jobb alsó sarkába 4 mp alatt
      • Az elkészült animáció: itt
    12. animáció készítése - dolgozat:
    13. Kapcsolódó feladat:
      1. Készíts a hálózati meghajtódra egy animacio-felelet nevű könyvtárat!
      2. Töltsd le a feladat megoldásához szükséges képeket ebbe a könyvtárba!
      3. Figyeld meg alaposan a projectoron az animáció működését!
      4. Készítsd el az animációt az előzőleg meghatározott mappába!
      5. Dolgozat megoldott: itt
      Letöltendő állományok:

    Áttűnés

    Definíció: az áttűnés is valamilyen mozgást jelent, de itt két diakocka közötti átmenet tulajdonságát határozzuk meg.

    Áttűnés hozzáadása:
    1. Jelöld ki azt a diát a Miniatűrök közül, amelyhez áttűnést szeretnél hozzáadni.
    2. Válaszd az Áttűnések fület, majd válassz egy áttűnést.
    3. Válaszd az Effektus beállításai a áttűnés irányának és jellemzőinek a kiválasztásáhozt.
    4. Az Előnézet gombot választva láthatod, miként fog kinézni az áttűnés.
    Módosíthatod az áttűnés:
    • sebességét,
    • az áttűnési effektus beállításait
    • a következő diára lépés idejének megadását
    Sebesség beállítása:
    1. Jelöld ki a módosítani kívánt áttűnési diát
    2. Az Áttűnések lap Időzítés csoportjában az Időtartam mezőbe írd be a másodpercek kívát számát.

    Az áttűnés tulajdonságok nagy része (de nem az összes!) a PowerPointban módosítható:
    1. Jelöld ki a módosítan kívánt áttűnési diát.
    2. Az Áttűnések lap "Áttűnés ebbe a diába" csoportjában kattints az "Effektus beállításai" gombra, és válaszd ki a kívánt beállítást.

    A következő diára lépés idejének meghatározása:
    Az Időzítés/Továbbítás beállítás az áttűnés időzítését őgy határozza meg, hogy mennyi ideig látható egy dia, mielőtt elkezdődik a következő diára való áttűnés. Ha nincs kijelölve időzítés, akkor a diák tovább haladnak, amikor az egérrel kattintasz.
    1. Jelöld ki azt a diát, amelynek az időzítését meg szeretnéd adni.
    2. Az Áttűnések lap "Időzítés" csoportjának "Továbbítás" részében tedd ki a következők valamelyikét.

    Office365 alkalmazás – belépési e-mail címek

    Csengetési rend
    1. óra:08000845
    2. óra:08500935
    3. óra:09451030
    4. óra:10401125
    5. óra:11351220
    6. óra:12451330
    7. óra:13351420
    8. óra:14251510
    Korrepetálási információ
    Korrepetálási időpontot kizárólag személyes megbeszélés alapján lehet kérni.

    Általános tudnivalók, elérhetőség. Hivatalos email.
    1. Korrepetálás
    2. Lehetőség van egyéni korrepetálásra is. Ekkor kizárólag az adott diák konkrét problémáival foglalkozom, ezért ezt a lehetőséget minden esetben személyes időpontegyeztetés útján lehet igénybe venni.
      A korrepetálásra mindig konkrét kérdésekkel érkezz!
      Megjegyzés: a korrepetálást általában hétfőn vagy szerdán délután szoktam tartani.

    3. Online oktatás
    4. Online oktatáskor a MS Teams alkalmazást használjuk. Az online óra mindig az eredeti órarend szerinti időpontban kerül megtartásra. A szükséges felszerelés:
      • Laptop vagy asztali számítógép (A telefon nem elegendő!)
      • Mikrofon, fejhallgató/hangszóró
      • Office365 belépési kód. Ez az osztályfőnöktől vagy az iskolai rendszergazdától igényelhető.

    5. Évközi dolgozatok értékelése:
    6. 91% - 100% 5 (jeles)
      80% - 90% 4 (jó)
      65% - 79% 3 (közepes)
      51% - 64% 2 (elégséges)
      0% - 50% 1 (elégtelen)
      Egyes esetekben a fentiektől lehet eltérés!

    7. Tanév végi javítóvizsga értékelése:
    8. A vizsga időtartama 45 perc.
      Az írásbeli értékelésének módja: aki 35% alatt, de legalább 18%-ot teljesít, szóbeli vizsgát tehet.
      85% - 100% 5 (jeles)
      70% - 84% 4 (jó)
      50% - 69% 3 (közepes)
      35% - 49% 2 (elégséges)
      0% - 34% 1 (elégtelen)

    9. Elérhetőség hivatalos emailben
    10. Kizárólag az esef@kvszk.hu e-mail címen vagyok a tanulók számára elérhető. Egyéb felületen kérlek, ne próbálkozz, mert nem fogok válaszolni.
      Tanuló kizárólag hivatalos emailt írhat. A hivatalos e-mail általános szabályait, illetve részeit itt láthatod:

      Hivatalos e-mail részei:

      • e-mail cím
      • Tárgy kitöltve
      • Megszólítás, pld.: Tisztelt Tanár Úr!
      • Rövid, lényegre törő szöveg
      • Elköszönés, pld.: További szép napot kívánva, tisztlelettel:...
      • Aláírás (név, osztály)
      • Esetleges csatolmányok
      • Hivatalos emailben NEM használhatsz hangulatjeleket (emojikat)!
      • HIBAMENTES HELYESÍRÁS!
    PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com